Mūsdienīgs un inovatīvs iepakojums – starptautisko tirgu iekarošanai
Iepakojumu ražošanas uzņēmums “Aspari” ir profesionāļi ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi nozarē, kuru sadarbības partneri vidū ir daudzi Latvijas vadošie pārtikas ražošanas uzņēmumi. Šo gadu laikā veiksmīga sadarbība ar “Aspari” ir palīdzējusi pāriet jaunā, starptautiskā līmenī ne vienam vien pašmāju ražotājam. Uzņēmuma kredo vienmēr ir bijis – sekot līdzi nozares tendencēm un inovācijām, un iedrošināt Latvijas ražotājus tām sekot.
Apkopojot savu klientu pieredzes stāstus, kā arī regulāri apmeklējot vadošās nozares izstādes un profesionālos saietus visā pasaulē, “Aspari” speciālisti ir apkopojuši savus secinājumus par to, kāds ir labs, mūsdienīgs un inovatīvs iepakojums preču eksportam un kā to izmantot uzņēmuma mārketinga mērķiem.
Radiet pozitīvu iepirkšanās pieredzi!
Apstākļos, kad pircējiem bieži vien ir iespēja izvēlēties kādu no neskaitāmām līdzīgām alternatīvām, cilvēki patiesībā pērk ne tikai produkta saturu, bet arī – pašu iepirkšanās pieredzi, pozitīvās emocijas, ko tā sagādā. Apzināti vai nē, bet vismaz daļa pircēju pat ir gatavi maksāt vairāk par produktu, kura iepakojums viņus ir uzrunājis.
Lai pircēju pirmā saskarsme ar jūsu uzņēmumu būtu aizraujoša un rosinātu to atkārtot, attiecībā uz produkcijas iepakojumu būtu jāņem vērā sekojošas lietas:
- Runājiet ar klientu skaidrā, viņam saprotamā valodā! Tas nozīmē – visai vajadzīgajai informācijai uz iepakojuma jābūt izvietotai pārdomāti, viegli salasāmai, uztveramai, izvairoties no sarežģītiem terminiem, pārāk sīkas drukas.
- “Viena bilde pasaka vairāk nekā simtiem vārdu” – šī patiesība joprojām ir spēkā, un ir vērts ieguldīt augstvērtīga iepakojuma dizaina izstrādē.
- Iepakojumam jābūt parocīgam un viegli atveramam! Pieredze rāda, ka cilvēki otrreiz nepirks produktu, kurš būs paspējis viņus nokaitināt jau pirms uzsākta tā lietošana.
- Atkarībā no produkta specifikas un stāsta, ko vēlaties ap to radīt, labi var nostrādāt gan noslēpuma, gan atklātības taktika. Piemēram, “Aspari” gadījumā par īstu veiksmes stāstu kļuva zivju un citu produktu caurspīdīgie konservu vāciņi. Tai pat laikā, daudziem interneta veikalu pircējiem šķiet aizraujoši, ja pasūtīto lietu var izpakot slāni pa slānim, it kā pietuvojoties noslēpumam. Visa atslēga ir – rūpīgi pārdomājiet, kas ir jūsu pircēji un ko viņi visdrīzāk sagaida!
- Nebaidieties būt radoši un izmantot iepriekš neredzētus paņēmienus un nianses, tas tiks novērtēts!
- Arī ekoloģiskums un ilgtspējīgums ir vērtības, kam mūsdienu pircēji pievērš arvien lielāku uzmanību. Piemēram, tiešsaites iepirkšanās gigants Amazon šai sakarā ir ticis kritizēts par sūtījuma izmēram neproporcionāli liela iepakojuma un daudz papildmateriālu izmantošanu.
Kā vēl var izmantot iepakojumu mārketinga mērķu sasniegšanai?
Līdztekus iepakojuma primārajām funkcijām, uzņēmuma tēla reprezentēšanai un pozitīvas iepirkšanās pieredzes radīšanai, mārketinga speciālisti izdomā arvien jaunus veidus, kā vēl to izmantot pircēju lojalitātes veicināšanai. Galu galā, iepakojums ir vienīgais mārketinga kanāls, kas spēj sasniegt tuvu simts procentiem lietotāju.
- Uzlīmes ar atlaižu kuponiem nākamajam pirkumam vai speciāliem piedāvājumiem – cilvēkiem patīk sajūta, ka, veicot pirkumu, viņi saņem vēl kaut ko papildus, un, pēc aptauju rezultātiem, šis bonusa veids pārliecinoši ierindojas pirmajā vietā.
- QR kodi uz iepakojuma vai tā iekšpusē. Mūsdienās izplatīts auditorijas sasniegšanas veids ir dažādi digitālā mārketinga kanāli, bet tikpat izplatīti ir arī dažādi filtri un reklāmu bloķēšanas sistēmas lietotāju ierīcēs. Iepakojums šai gadījumā ir asprātīgs veids, kā tomēr atvest cilvēkus uz mājas lapu.
Ja vēlaties, lai patērētāji veikalu plauktos pirmos pamanītu tieši jūsu produktus, ja vēlaties būt soli priekšā konkurentiem, ja jūsu plānos ir starptautisko starptautiskos tirgos – “Aspari” inovatīvie iepakojumi ir tieši tas, kas jums vajadzīgs.